روانشناسی فراخود

توسعه دانش و روش

معرفی فیلم پچ آدامز

معرفی فیلم پچ آدامز

(Patch Adams) یک فیلم انگیزشی

کارگردان: تام شادیاک

بازیگران: رابین ویلیامز (پچ آدامز)، مونیکا پاتر، فیلیپ سیمور هافمن و …

ژانر: کمدی- درام

مدت زمان: ۱۱۵ دقیقه

محصول کشور: ایالات متحده

سال تولید: ۱۹۹۸

رابین ویلیامز در نقش پچ آدامز به عنوان پزشکی که گذشته عجیبی دارد ایفای نقش می کند، این فیلم جذاب انگیزشی برگرفته از داستان واقعی پزشکی در آمریکا و با همین نام ساخته شده است.
پچ آدامز پس از اقدام به خودکشی بصورت داوطلبانه به بیمارستان روانی مراجعه می کند و در آنجا پس از یک اتفاق جذاب، گویی ماموریت شخصی خود را در زندگی می یابد و تصمیم می گیرد از آنجا خارج شده و در رشته پزشکی مشغول تحصیل شود.

در مسیر تحصیل با یکی ا دانشجویان دختر آشنا شده و بخشی از مسیر جذاب و پرماجرای تحصیل در دانشگاه را با او سپری می کند.

مونیکا پاتر
رابین ویلیامز

هانتر دوئرتی آدامز، مشهور به پَچ آدامز، پزشک، کمدین، فعال اجتماعی و نویسندۀ امریکایی که همه فعالیت‌های شغلی، فرهنگی و اجتماعی خود را به‌نوعی با محوریت شوخی سامان داده است، متولد سال ۱۹۴۵ میلادی است. او مؤسس یک سازمان بهداشتی بود که رسالتش تغییر و اصلاح مفهوم «بیمارستان» بود. اعضای آن براین باوربودند که سلامتی هر کس در گرو سلامتی خانواده، محیط، جامعه و جهان است. آدامز از دانشجویان پزشکی این مؤسسه می‌خواست تا ارتباطی دلسوزانه با تک تک بیماران برقرار کنند.براساس سیاست‌های کلی این مؤسسه که در آن هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌شد، معمولاً از فضای خانه به‌ عنوان محیط درمان استفاده می‌شد و درمان بیماران از رهگذر تلفیق فنون پزشکی با هنرهای نمایشی، کشاورزی، آموزش، تفریح و خدمات اجتماعی سامان می‌یافت. این مؤسسه دوازده سال توانست دوام بیاورد و هزاران بیمار در آن تحت مراقبت قرار گرفتند، امّا عدم امکان تأمین بودجه برای ادامۀ کار باعث شد تا در سال ۱۹۸۴ این حرکت انسان‌دوستانه از حرکت بازایستد.
پچ آدامز در سخنرانی‌ خود در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد، با وجود تعهد این فیلم برای  کمک به ساخت بیمارستان، هیچ مبلغی به دست وی نرسیده و وی همچنان در تلاش ساخت بیمارستان رؤیایی خود است!!

دیدگاه‌ها ۱