روانشناسی فراخود

توسعه دانش و روش

کتاب از حال بد به حال خوب

کتاب از حال بد به حال خوب

معرفی کتاب

نویسنده : دیوید دی برنز ( Davi D. Burns )

مترجم : مهدی قراچه داغی

انتشارات : آسیم 

دیوید دی برنز ، روانپزشک ، شناخت درمانگر و استاد علوم رفتاری در دانشگاه استنفورد همچنین نویسنده ی کتابهای پر فروش افسردگی چرا ، روانشناسی افسردگی و از حال خوب به حال بد است.

وی در دهه ۱۹۸۰ به بهترین و پر فروش ترین نویسنده تبدیل شد و محبوبیت جهانی یافت.

کتاب از حال خوب به حال بد درباره ی روشی انقلابی و در عین حال بی نیاز از دارو برای درمان افسردگی است که «شناخت درمانی» نامیده می شود. شناخت درمانی مبتنی بر نظریه ساده ای است که می‌گوید :« به جای حوادث بیرونی، افکار و طرز تلقی شما از یک رویداد است که روحیه و حال شما را شکل می دهد.»

دکتر برنز علاقمند بود که مراجعان حتی الامکان از دارو استفاده نکنند و بتوانند از طریق راهکار های خودشناسی به درمان افسردگی خود بپردازند از این رو کتاب فوق با رویکرد روانشناسی فردی نوشته شده است.

 “این کتاب بازتابی از کتاب روانشناسی افسردگی است و با عنوان کردن موضوعاتی جدید و استفاد از آزمون های معتبر شما را در راه شناخت روحیه و علل بسیاری از مشکلاتتان راهنمایی می کند.”

پژوهش های گستره ای در «موسسه ملی سلامت فکر» انجام شده نشان می دهد که شناخت درمانی در مقایسه با دارو درمانی تاثیرات پایدار تری بر روی بیماران دارد، همچنین با درمان افسردگی و کاستن از فشارهای روانی، به ایجاد امیدواری به آینده می پردازد و شما را در موقعیتی قرار می دهد که باقیمانده ی سالها عمرتان را با کیفیت بهتری سپری کنید.

دکتربرنز در بخش های مختلف کتاب شرایط یک مراجع به روانشناس را برای شما تداعی می کند و از شما می خواهد آزمون های هفتگی متعددی را جهت ارزیابی خود انجام دهید تا از روند پیشرفتتان آگاه شوید.

وی از خوانندگان تقاضا می کند از انجام هیچ یک از آزمون ها ، فروگذار نکنند چرا که بازخورد خوانندگان کتاب های قبلی به اون نشان داده است که عدم انجام تمرینات ، تغییر محسوسی در روحیه ی مخاطبان ایجاد نکرده است.

اگر علاقمند به داشتن حال خوب هستید.

اگر دچار تنبلی ، ناکامی ، نومیدی و عدم امنیت روانی شده اید.

اگر درگیر فوبیاهای مختلف از قبیل ترس از ارتفاع ، اضطراب حضور در اجتماع و… شده اید و در عین حال به متخصص این حوزه دسترسی ندارید، کتاب” از حال خوب به حال بد” بهترین گزینه برای رفع مشکلات شماست!

خواندن این کتاب برای همه ی افراد با جایگاه اجتماعی توصیه می شود چرا که بدون داشتن حال خوب نمی توانیم به فعالیت ها و مسئولیت هایمان آن طور که باید ، رسیدگی کنیم .

برخی از عناوین و سر فصل ها :

  • شناخت روحیه 
  • آیا باید احساس خود را تغییر دهید؟
  • ده راه برای سالم اندیشی
  • نسخه ای برای تنبل ها
  • مسئله ی ترس از مرگ 
  • اضطراب اجتماعی
  • آن چه درباره ی دارو هاب اعصاب باید بدانید
  • درمانگران و بیماران کنجکاو
دیدگاه‌ها ۱