روانشناسی فراخود

توسعه دانش و روش

ردپایی روی ساحل شنی زمان (مشاهیر روانشناسی)

“ردپایی روی ساحل شنی زمان” سلسله مطالبیست که فراخود پیرامون مشاهیر علم روانشناسی و مشاوره می‌نویسد. علت نگارش آنها کاملا روشن است اما بد نیست هر از گاهی با هم مروری گذرا بر برخی از آنها داشته باشیم:

  • میراث گران قدر زندگی بزرگان علم می تواند مسیر زندگی ما و تمامی علاقمندان به عرصه روانشناسی و مشاوره را روشن و مشخص تر نماید همچنین بر عرصه های مختلف زندگانی ما تاثیری شگرف به‌جای بگذارد. برای مثال وقتی در زندگی مشاهیر سهم مطالعه و گذراندن دوره های غیر دانشگاهی بسیار مهم قلمداد می شود می تواند این تاثیر را بر نگاه مان نسبت به مطالعه و گذراندن دوره های مختلف بگذارد که برای رسیدن به اوج لازم است از پای ننشسته و به تحصیلات آکادمیک بسنده نکرد.
  • زندگینامه مشاهیر در هر گرایش علمی می تواند برای رهجویان راه کسب دانش و تجربه چراغی پر فروغ باشد . هرآنچه که افراد صاحب نظر در نتیجه سالها تجربه و دانش کسب کرده و عمر خود را در این راه سپری کرده اند، برای آیندگان دیباچه ای وزین وگرانبهاست . کسانی که در این راه قدم گذارند و در ادامه راه آنان در مسیر پویایی و پربارترکردن این توشه گام برداشته اند از این سرمایه های بزرگ نهایت بهره را خواهند برد .
  •         برای آشنایی با هرعلم و دانستن علل بوجود آمدن آن علم نیازمند پیش نیازها و پیش آگهی هایی درخصوص آن علم و همچنین نیازمندی آن علم در زندگی روزمره و بعلاوه آگاهی از کسانی که محقق بوده و در کشف حقایق آن علم تلاش نموده اند و اهداف این افراد در به وجود آوردن این علم ضروری به نظر می رسد.از جمله علوم انسانی که هر انسانی باید به آن اهمیت دهد و در زندگی بشر به عنوان موجود اجتماعی نقش به سزایی دارد علوم  روانشناسی و همچنین راهنمایی و مشاوره می باشد .
دیدگاه‌ها ۰