روانشناسی فراخود

توسعه دانش و روش

کتاب تخت خوابت را مرتب کن

کتاب تخت خوابت را مرتب کن

معرفی کتاب :

نویسنده : ویلیام اچ مک ریون

مترجم : شهره شاهپوری

انتشارات : نگین ایران

ویلیام هری مک ریون (متولد ۶ نوامبر ۱۹۵۵) یک دریاسالار چهار ستاره بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده است که به عنوان نهمین فرمانده فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده خدمت کرد.

مک ریون از  ژوئن ۲۰۰۸ تا اوت ۲۰۱۱ به عنوان فرمانده فرماندهی عملیات ویژه مشترک (JSOC) و از ژوئن ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۸ به عنوان فرمانده فرماندهی عملیات ویژه اروپا (SOCEUR) خدمت کرد. علاوه بر وظایفش به عنوان COMSOCEUR، او به عنوان اولین مدیر مرکز هماهنگی نیروهای عملیات ویژه ناتو (NSCC) منصوب شد، جایی که او مسئولیت ارتقای قابلیت ها و قابلیت همکاری همه نیروهای عملیات ویژه ناتو را بر عهده داشت.

مک ریون پس از بیش از ۳۷ سال خدمت در ۱ سپتامبر ۲۰۱۴ از نیروی دریایی ایالات متحده بازنشسته شد.

در ۱۷ مه ۲۰۱۴، دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون در کلاس فارغ التحصیلان دانشگاه تگزاس در روز آغاز به کار آنها، سخنرانی کرد. او با الهام گرفتن از شعار دانشگاه، “آنچه از اینجا شروع می شود، جهان را تغییر می‌دهد”، ده اصل را که در طول آموزش نیروی دریایی آموخته بود، به اشتراک گذاشت که به او کمک کرد نه تنها در آموزش و حرفه طولانی نیروی دریایی، بلکه در طول زندگی خود بر چالش ها غلبه کند و توضیح داد که چگونه هر کسی می تواند از این درس های اساسی برای تغییر خود و جهان برای بهتر شدن استفاده کند.

سخنرانی اصلی دریاسالار مک ریون با بیش از ۱۰ میلیون بازدید در فضای مجازی منتشر شد. مک‌ریون با تکیه بر اصول اصلی بیان شده در سخنرانی‌اش، اکنون داستان‌هایی را از زندگی خود و افرادی که در طول خدمت سربازی‌اش با آنها روبرو شده است، بازگو می‌کند که با سختی‌ها کنار آمده‌اند و با عزم، دلسوزی، شرافت و شجاعت تصمیم‌های سخت گرفته‌اند.

این کتاب با خاطراتی ساده، حاوی توصیه‌های عملی و جملات تشویق‌کننده است که خوانندگان را برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر، حتی در تاریک‌ترین لحظات زندگی، ترغیب می‌کند.

این کتاب سرشار است از بخش های امید دهنده که انگیزه شما را تحریک می کند برای قوی بودن و قوی ماندن.

بخشی از کتاب:

به خاطر داشته باشید… روز خود را با تکمیل یک کار آغاز کنید. کسی را پیدا کنید که در زندگی به شما کمک کند. به همه احترام بگذارید. بدانید که زندگی همیشه منصفانه نیست و گاهی اوقات شکست می‌خورید. اما اگر کمی ریسک کنید، در هنگام رویارویی با مشکلات قوی باشید، با زورگویی ها مبارزه کنید، افراد شکست خورده را بالا بکشید و هرگز تسلیم نشوید، خواهید توانست زندگی خود و حتی جهان را به شکلی بهتر تغییر دهید.

کتاب تختخوابت را مرتب کن در واقع ۱۰ درس مهم زندگی را به شما یاد می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید و چالش‌های پیش روی خود را دیده و بر آنها غلبه کنید:

۱: روز خود را با تکمیل یک کار شروع کن.

۲: به تنهایی نمی توانی از عهده اش بربیایی.

۳: تنها چیزی که اهمیت دارد وسعت قلب شماست.

۴: زندگی عادلانه نیست، به مسیرت ادامه بده.

۵: شکست باعث قوی‌تر شدن شما می‌شود.

۶:باید جسارت زیادی داشته باشی.

۷: در برابر زورگوها بایستید.

۸: در موقعیت درست قرار بگیرید.

۹: به دیگران امید دهید.

۱۰:هرگز تسلیم نشو.

در حقیقت این کتاب به ما می‌گوید برای مرتب کردن تخت خواب خود جایزه‌ای به ما نمی‌دهند، بلکه این یک وظیفه است که باید هر روز آن را انجام دهیم. مثل انجام وظایف در محل کار که بابت آن پاداشی نمی‌دهند و این وظیفه فرد است. اما این مسئله باعث نمی‌شود که اهمیت کاری که انجام دادید کم شود، بلکه به جای انتظار پاداش و توجه دیگران باید به خودتان افتخار کنید.

در هر سن وسالی که هستید، در هر مرحله‌ای از زندگی که قرار دارید، در هر شغلی که مشغولید و با هر سلیقه ای که دارید، خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنم، درس‌ها و ارزش‌هایی که در این کتاب ارائه شده را در هیچ جا پیدا نخواهید کرد و کم هستند پدران و مادران و یا حتی معلمانی که این نکات آموزنده را به فرزندان خود منتقل کنند.

با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید چطور در برابر مشکلات مقاومت و ایستادگی کنید، امید خود را از دست ندهید و هرگز تسلیم نشوید. یاد می‌گیرید چطور بهتر زندگی کنید.

پس تخت خوابتان را مرتب کنید تا بتوانید دنیا را هم تغییر دهید.

دیدگاه‌ها ۲